1. Rozciąganie - Kark i plecy

Skrętoskłony

Pozycja wyjściowa: stojąca, nogi w szerokim rozkroku, ręce w bok.

Ćwiczenie:

  • ręka prawa dotyka lewej stopy – 20 powtórzeń

  • zmiana – ręka lewa dotyka prawej stopy – 20 powtórzeń

Koci grzbiet

Pozycja wyjściowa: przysiad podparty, ręce na szerokość barków lekko ugięte w stawach łokciowych, dłonie oparte na podłożu.

Ćwiczenie: całość powtarzamy 5 razy.

  • głowa w dół, klatkę piersiową wypychamy jak najwyżej w górę; wytrzymujemy w tej pozycji 5-10 sekund

  • głowa w górę, kręgosłup wypychamy w dół; wytrzymujemy w tej pozycji 5-10 sekund

Słonik

Pozycja wyjściowa: stojąca, nogi w lekkim rozkroku, tułów pochylamy w przód, dłonie dotykają stopy.

Ćwiczenie

  • wykonujemy parę kroków w przód cały czas trzymając się za stopy
  • wykonujemy ok. 5-10 kroków, powrót do pozycji wyjściowej - 5 powtórzeń

Skłony w przód

Pozycja wyjściowa: Siad rozkroczny, ręce w górze.

Ćwiczenie

  • pochylenie tułowia w przód z pogłębieniem (wytrzymujemy 5-10 sekund) , powrót do pozycji wyjściowej - 10 powtórzeń

Skłony skośne

Pozycja wyjściowa: Siad rozkroczny , ręce w górze.

Ćwiczenie:

  • skłon do prawej nogi, do środka, do lewej nogi, powrót do pozycji wyjściowej - 20 powtórzeń