5. Rozciąganie - Łydki

Ćwiczenie 1

Pozycja wyjściowa: siad płotkarski (jedna noga wyprostowana, druga noga zgięta do boku, pięta dotyka pośladka).

Ćwiczenie: całość powtarzamy 10 razy. 

  • skłon do nogi z pogłębianiem – wytrzymać 20-30 sekund
  • zmiana nogi – wytrzymać 20-30 sekund

Ćwiczenie 2

Pozycja wyjściowa: stojąca, obie nogi wyprostowane, jedna noga wyciągnięta w tył, wsparta na drążku lub krześle.

Ćwiczenie:

  • skłon do przedniej nogi, tak aby głową dotknąć kolana; obydwie nogi muszą być wyprostowane - 15 powtórzeń

  • zmiana nóg - 15 powtórzeń

Ćwiczenie 3

Rozciąganie Achillesa

Pozycja wyjściowa: stojąca, ręce wyprostowane.

Ćwiczenie:

  • ręce wyprostowane unosimy wysoko w górę, stajemy na palcach i wytrzymujemy 5 sekund - 5-10 powtórzeń

Ćwiczenie 4

Pozycja wyjściowa: stojąca.

Ćwiczenie:

  • opieramy dłonie o ścianę i wyciągamy lekko jedną nogę w tył starając się piętę docisnąć do podłoża
ADVERTISEMENT